На головну
Зворотній зв'язок
Карта сайту
RSS-експорт
  прапор Сьогодні: 08 Жовтня, 2011 р. 14:35:51 Додати в вибране | Зробити стартовою krest  
header

Меню сайту

Випадкове фото

34

Дружні ресурси

Важно! Перед вами архивная версия официального сайта Южноукраинска 2013 года! Скоро на его месте будет справочный сайт об этом городе!

І.  ХАРАКТЕРИСТИКА  

Програми розвитку малого підприємництва в місті Южноукраїнську на 2011 - 2012 роки

1.  Загальна характеристика міста:     
 
  •  Площа території (тис. км. кв.) 
0,024 
 
  •  Кількість наявного населення (станом на 01.09.2010 (тис. чол.)    
-

 40,4 

 
  •  Специфіка
- виробництво електроенергії 
 
  •  відсоток безробітних до всього працездатного населення станом на 01.10.2010  (%)
2,5 
 
  •  Перелік територій, які відносяться до:
    - зон інвестиційної привабливості
    - територій пріоритетного розвитку
    - єврорегіонів
 -

 

не визначені
не визначені
не визначені
 

   Дата затвердження Програми    
 3.  Головний розробник Програми    Управління економіки Южноукраїнської міської ради;
   Співрозробники:   1. Відділ статистики у місті Южноукраїнську;  
2. Южноукраїнський міський центр зайнятості;
3. Об’єднана державна податкова інспекція у м. Южноукраїнську;
4. Южноукраїнська міська організація роботодавців, промисловців та підприємців;
5. Галузева Рада підприємців з питань діяльності ринків.
 4.  Мета і перелік пріоритетних завдань Програми    Метою програми є закріплення позитивних умов розвитку малого підприємництва і підвищення його значення в соціально-економічному житті міста, досягнення балансу інтересів суб’єктів господарювання та влади.

Пріоритетні завдання:

- удосконалення правових, економічних і організаційних умов для стійкого розвитку малого підприємництва з додержанням принципів державної регуляторної політики;

- максимальне поєднання інтересів суб’єктів підприємницької діяльності з інтересами міста;

- подолання адміністративних бар’єрів на шляху становлення та розвитку малого підприємництва в результаті ефективної роботи дозвільного центру виконавчого комітету Южноукраїнської  міської  ради щодо видачі документів дозвільного характеру, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання документів дозвільного характеру;

 - залучення суб’єктів підприємництва до зменшення рівня безробіття;

- забезпечення продуктивної зайнятості населення за рахунок створення нових робочих місць та самозайнятості населення;

- зміцнення соціального статусу, підвищення престижу підприємництва;

- підвищення рівня правових та економічних знань підприємців, інформаційна та консультаційна допомога;

- стимулювання розвитку малого підприємництва в пріоритетних напрямках соціально-економічного розвитку міста;

- сприяння залученню інвестицій в економіку міста, в першу чергу, у сферу виробництва.

5.  Очікувані кінцеві результати від реалізації Програми в динаміці змін цільових показників:  

Дані станомна початок діїПрограми

 

Очікувані результати

 

 1.Кількість діючих малих підприємств (далі МП),

кількість діючих МП на 10 тис.

чол. наявного населення (одиниць)

(фактичні показники за даними статистики, експрес випуск за 2009 рік, прогнозні показники станом на 01.01.2013).

 

 

184

 

 

46

 

  

190

 

 

47

   

2.Чисельність працюючих на малих підприємствах (осіб)

(фактичний показник за даними статистики, експрес випуск за 2009 рік, прогнозний показник станом на 01.01.2013).

 2276 2290 
   

3.Кількість підприємців - фізичних осіб

(фактичний показник - перебувало в Єдиному державному реєстрі станом на 01.10.2010, прогнозний показник станом на 01.01.2013).

 

2276

 

2290

   4.Кількість фермерських господарств (одиниць).  -  -
   5.

Питома вага малого підприємництва у загальному випуску продукції міста  (%)

(за даними статистики, статистичний щорічник «Міста та райони Миколаївської області за 2009 рік»).

25,4   30,0
  6.Надходження до бюджетів всіх рівнів

(загальна сума надходжень від всіх суб’єктів господарювання, в т.ч. малого підприємництва

 

Фактична

сума

за

9 місяців 2009 року

Планова

сума

надходжень

на 2010 рік

 

Прогнозна сума надходжень

за кожен рік дії Програми

 
   Зведений бюджет , млн. грн.  132,9  147,2  141,0
   Державний бюджет, млн. .грн.  47,3  43,5  35,2
   Місцевий бюджет, млн. грн.  85,5  103,7  105,8
 

 7.Кількість об’єктів інфраструктури підтримки малого підприємництва (одиниць), в тому числі:

 

 - бізнес-центри, бізнес – інкубатори,технопарки, лізингові центри, фонди підтримки підприємництва, інвестиційні, інноваційні фонди і компанії, біржі;

 

 - фінансово-кредитні установи (кредитні спілки, установи взаємного кредитування).

не створені 

2

 

 

2

-

 
  8. Залучення суб’єктів малого підприємництва до виконання робіт/послуг за державні кошти – кількість одиниць (договорів)/
обсяги (млн. грн.).


 9 місяців 2009 року

896

11,5

2011 рік

1040

20,0 

2012 рік 

1040

24,0 
   9. .Кількість підприємців, що пройдуть підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації (осіб)  -  
  10. Кількість створених нових робочих місць (одиниць). 2009 рік      -  831

9 місяців

2010 року   -  681

Всього        -   1512

2011 рік -   600

2012 рік -   700 

Всього    -  1300 
 
6.   Терміни та етапи реалізації Програми.  2011-2012 роки    
 7. Вартість Програми - обсяги коштів, необхідних на фінансування заходів.   0,5% річного доходу міського бюджету                                                
 8.  Основні джерела фінансування  Власні кошти суб’єктів підприємницької  діяльності, кредитні кошти, кошти Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, кошти міського бюджету.    
 9.  Система організації контролю за виконанням Програми - щоквартальний аналіз виконання заходів Програми, звітування на засіданнях координаційної комісії з питань розвитку підприємництва при виконавчому комітеті Южноукраїнської міської ради;

-  щоквартальне надання звітів головному                    

управлінню економіки Миколаївської обласної державної адміністрації.
   
 

ІІ.   СТАН   І   АНАЛІЗ ПРОБЛЕМ   МАЛОГО   ПІДПРИЄМНИЦТВА   В  МІСТІ 

Місто Южноукраїнськ - монопрофільне місто обласного значення, основний вид діяльності  якого – виробництво електроенергії.

Малий бізнес є важливим фактором економіки, що впливає на її структуру, стимулює конкуренцію,  розширює сферу ринкового вибору тощо.

Розвиток малого підприємництва є стратегічною необхідністю підвищення економічної та соціальної стабільності міста. Мале підприємництво, за належних умов його розвитку, має сприяти, перш за все, виконанню соціальної функції, а це  створення додаткових робочих місць, що впливає на зниження рівня безробіття, подолання бідності, упевненості громадян у своїх силах; формування нового класу власників, який реально повинен нести відповідальність  за розвиток територіальної громади; створення конкурентного середовища вільного вибору товарів, робіт та послуг споживачами. 

Для виконання цієї соціальної функції необхідне створення таких умов, які б дозволяли суб'єктам підприємницької діяльності реалізовувати дану функцію.

 Протягом 2009-2010 років зменшилася активність громадян міста Южноукраїнська щодо започаткування власної справи. Так, впродовж 2009 року було зареєстровано (поставлено на облік) 277 суб’єктів господарювання, у т.ч. юридичних осіб – 21, фізичних осіб-підприємців – 256, а зареєстровано припинення діяльності (знято з обліку) 423 суб’єктів господарювання, у т.ч. юридичних осіб – 14, фізичних осіб-підприємців – 409. У 2009 році не було приросту суб’єктів господарювання. Ситуація дещо змінилася у 2010 році, за 9 місяців поточного року зареєстровано (поставлено на облік) 289 суб’єктів господарювання, у т.ч. юридичних осіб – 17, фізичних осіб-підприємців – 272, а зареєстровано припинення  діяльності (знято з обліку) 240 суб’єктів господарювання, у т.ч. юридичних осіб – 8, фізичних осіб-підприємців – 232. Приріст суб’єктів господарювання складає – 49 одиниць, у т.ч. юридичних осіб – 9, фізичних осіб-підприємців – 40.

Динаміка показників розвитку малого підприємництва в місті:

 

 

Зареєстровано

(поставлено на облік) всього:

 в т.ч.

2006

2007

2008

2009

9 місяців 2010

 

472

 

550

 

523

 

277

 

289

Юридичні особи

28

32

22

21

17

Фізичні особи

444

518

501

256

272 

 

 

 Зареєстровано

припинення     діяльності (знято з обліку), всього:

  в т.ч.

2006

2007

2008

2009

9 місяців 2010

 

108

 

200

 

361

 

423

 

240

Юридичні особи

17

6

10

14

8

Фізичні особи

91

194

351

409

232

 

   Всього станом на 01.10.2010 в Єдиному державному реєстрі перебуває 2668 суб’єктів господарювання, у т.ч. юридичних осіб – 392, фізичних осіб-підприємців – 2276. У порівнянні з відповідним періодом минулого року в реєстрі перебувало 2634 особи (юридичних - 371, фізичних осіб-підприємців - 2263). Основною складовою сектора малого підприємництва в місті є підприємці без статусу юридичної особи.  

Графічне зображення реєстраційних дій  по роках:

 

 Дані щодо кількості зареєстрованих суб’єктів господарювання та включених до Єдиного державного реєстру:

 

 

Всього

суб’єктів господарювання

станом на:

01.01.07

01.01.08

01.01.09

01.01.10

01.10.10

 

2402

 

2763

 

2727

 

2604

 

2668

Юридичні особи

403

440

362

374

392

Фізичні особи

1999

2323

2365

2230

2276

   За даними статистики у 2009 році кількість малих підприємств з розрахунку на  10,0 тис. осіб наявного населення становила 46 підприємств. Кількість цих підприємств з розрахунку на 10,0 тис. осіб наявного населення у порівнянні з 2006 - 2008 роками зменшилася  (у 2006 році – 45 підприємств, у 2007 – 50, у 2008 році – 52).

Обсяг реалізованої продукції (робіт, послуг) малими підприємствами у 2009 році становив 180,9 млн. грн., що складало 25,4% до загального обсягу реалізації міста, у 2008 році  - 150,4 млн. грн. (45,9%), у 2007 році – 142,1 млн. грн. (28,1%),  у 2006 році – 122,2 млн. грн. (22,4%).

 За даними Южноукраїнської об’єднаної державної податкової інспекції станом на 01.10.2010 на податковому обліку перебувало 2240 платників податків (1807 – фізичних осіб-підприємців та 433 - юридичних осіб), у тому числі: платниками єдиного податку є 1241 особа (1154 фізичні особи - підприємці та 87 юридичних осіб); на загальній системі оподаткування знаходяться 529 осіб (183 фізичні особи - підприємці та 346 юридичних осіб); платниками фіксованого податку є 470 фізичних осіб - підприємців.

 Серед суб’єктів господарювання – юридичних осіб за останні 2 роки змін щодо обраної ними системи оподаткування не спостерігається. Серед суб’єктів господарювання фізичних осіб-підприємців спостерігається зменшення кількості осіб, які були платниками фіксованого податку, коливається кількість суб’єктів господарювання, які обирали загальну систему оподаткування та спрощену систему оподаткування, шляхом сплати єдиного податку.

Дані щодо перебування суб’єктів підприємницької діяльності на податковому обліку:

 

Станом на:

 

01.01.07

01.01.08

01.01.09

01.01.10

01.10.10

Всього суб’єктів господарювання

2206

2386

2471

2310

2240

у тому числі:

 юридичних осіб

 

414

 

413

 

429

 

438

 

433

з них знаходяться на:

 

 

 

 

 

загальній системі оподаткування

 

344

334

341

348

346

є платниками єдиного податку

 

70

79

88

90

87

фізичних осіб-підприємців

1792

1973

2042

1872

1807

з них знаходяться на:

 

 

 

 

 

загальній системі оподаткування

 

287

141

165

86

183

є платниками єдиного податку

 

857

1061

1167

1206

1154

є платниками фіксованого податку

648

771

710

580

470

 

 Діяльність суб’єктів малого підприємництва впливає на архітектуру та благоустрій міста, забезпечення населення товарами, роботами та послугами. Станом на 01.10.2010 в місті діє 292 об’єкти роздрібної торгівлі, 51 підприємство ресторанного господарства, 162 об’єкти по наданню послуг.

Графічне зображення сфери торгівлі, ресторанного господарства та послуг станом на 01.10.2010:

Дані щодо розміщення об’єктів торгівлі,  ресторанного господарства та сфери послуг на території міста:

 

Розміщено об’єктів

Станом на:

 

01.01.07

01.01.08

01.01.09

01.01.10

01.10.10

Роздрібна торгівля

у тому числі:

262

262

245

264

288

Кіоски, трейлери

по реалізації:

67

76

54

43

43

 

34

38

33

26

25

 

33

38

21

17

18

Магазини, павільйони

по реалізації:

195

186

191

221

245

 

61

57

51

61

67

-    непродтоварів

134

129

140

160

178

Об’єкти ресторанного господарства

54

47

43

50

50

у тому числі:

 

 

 

 

 

Ресторани

1

-

-

-

-

Бари

1

1

2

1

2

Кафе

16

16

17

20

19

Закусочні

19

16

12

13

14

Кіоски, трейлери

3

2

-

-

-

Їдальні, буфети

14

12

11

14

13

Лотки

-

-

1

2

2

Об’єкти сфери послуг

157

159

163

158

162

у тому числі:

 

 

 

 

 

Перукарні

33

32

35

38

40

Майстерні по ремонту взуття

10

10

10

11

12

Майстерні по ремонту побутової техніки

11

12

11

10

10

Майстерні по ремонту годинників

3

3

3

3

3

Майстерні по ремонту ювелірних виробів

 

5

4

3

3

3

Майстерні по ремонту

і пошиттю швейних, трикотажних, шкіряних виробів

8

8

8

8

8

Фото салони

3

3

3

2

3

Пральні

1

1

1

-

-

Майстерні по ремонту

меблів

1

1

1

1

1

Ремонт автотранспортних засобів

-

5

5

6

7

Послуги прокату

-

3

3

5

4

Інші послуги

82

77

80

71

71

Аптеки, аптечні пункти

19

17

15

16

16

АЗС та АГЗС

4

4

6

6

6

Ринки

3

3

3

3

3

 Суб’єкти малого підприємництва є платниками місцевих податків та зборів, інших обов’язкових платежів, що впливає на поповнення міського бюджету. Зазначити загальну суму надходжень від суб’єктів малого підприємництва до міського бюджету та бюджетів інших рівнів не є можливим через існуючий порядок обліку надходжень до бюджетів усіх рівнів та статистичний аналіз, які не включають в себе діяльність фізичних осіб – підприємців.

Дані про надходження до міського бюджету окремих податків та зборів від суб’єктів малого підприємництва за 9 місяців 2010 року в порівнянні з відповідним періодом минулого року (відповідно до інформації фінансового управління Южноукраїнської міської ради): (тис.грн.)  

Назва доходного джерела

Фактичні

надходження

Відхилення

(+,-)

План

на

9 місяців

2010 року

Відсоток виконання, %

 

9 місяців

2009

9 місяців

2010

1

2

3

4

5

6

Фіксований податок на доходи фізичних осіб від зайняття підприємницькою діяльністю

 

210,8

 

255,3

 

+ 44,5

 

251,2

 

101,6

Плата за торговий патент на деякі види підприємницької діяльності

284,7

157,7

- 127,0

156,1

101,0

Плата за державну реєстрацію суб’єктів підприємницької діяльності

9,4

12,4

+3,0

11,6

106,3

Єдиний податок на підприємницьку діяльність,

в тому числі:

з юридичних осіб

з фізичних осіб - підприємців

1053,8

 

 

261,5

792,3

1173,3

 

 

176,6

996,7

+119,5

 

 

- 84,9

+ 204,4

1160,3

 

 

163,9

996,4

101,1

 

 

107,8

100,0

Податок з доходів фізичних осіб - суб’єктів підприємницької діяльності і незалежної професійної діяльності

88,9

125,4

+ 36,5

125,6

99,9

Місцеві податки і збори,

в тому числі:

787,9

762,8

- 25,1

760,0

100,4

-    податок з реклами

2,4

1,1

- 1,3

1,1

100,1

-    комунальний податок

180,2

166,6

- 13,6

166,5

100,0

-    ринковий збір

604,0

594,1

- 9,9

592,3

100,3

Плата за оренду майнових комплексів та іншого майна, що є комунальною власністю

522,1

501,2

- 20,9

500,6

100,1

    Графічне зображення надходжень до міського бюджету по роках:

 

Дані про надходження до міського бюджету податків та зборів від суб’єктів малого підприємництва  по роках  (відповідно до інформації фінансового управління Южноукраїнської міської ради),  (тис.грн.):

№ з/п

Доходи

2006

2007

2008

2009

9 місяців

2010

 

Фіксований податок на доходи фізичних осіб від зайняття підприємницькою діяльністю

268,5

292,5

344,6

290,7

255,3

 

Плата за торговий патент на деякі види підприємницької діяльності

733,0

1151,9

1887,6

175,7

157,7

 

Плата за державну реєстрацію суб’єктів підприємницької діяльності

21,2

26,7

24,2

12,5

12,4

 

Єдиний податок на підприємницьку діяльність,

в тому числі:

з юридичних осіб

з фізичних осіб - підприємців

1227,6

 

 

479,5

748,1

1287,3

 

 

395,2

892,1

1481,1

 

 

375,1

1106,0

1405,5

 

 

329,6

1075,9

1173,3

 

 

176,6

996,7

 

Місцеві податки і збори

654,4

830,2

1255,5

1096,8

762,8

 

Податок з доходів фізичних осіб і незалежної професійної діяльності

37,3

138,0

158,3

110,7

125,4

 

Плата за оренду майнових комплексів та іншого майна, що є комунальною власністю

-

-

-

721,4

501,2

     Малому підприємництву відводиться важлива роль у вирішенні проблем зайнятості населення, оскільки питання зайнятості є одним із важливих економічних показників якості життя людей. 

У 2009 році на малих підприємствах всього було зайнято 1491 особа, у тому числі   найманих працівників - 1462 особи. Рівень зайнятості на малих підприємствах становив 5,0 %  до кількості населення у працездатному віці. Протягом останніх років значного збільшення  кількості зайнятих працівників на малих підприємствах не спостерігається.

Дані щодо  зайнятих працівників на малих підприємствах (осіб) (відповідно до статистичного щорічника «Міста та райони Миколаївської області за 2009 рік»):

Найменування показників

2006

2007

2008

2009

Кількість зайнятих працівників малих підприємств

1300

1414

1544

1491

Кількість найманих працівників

на малих підприємствах

1255

1373

1527

1462

Рівень зайнятості на малих підприємствах, відсотків до кількості населення у працездатному віці

4,3

5,9

5.2

5,0

Частка найманих працівників

малих підприємств у загальній кількості найманих працівників

23,1

26,9

33,2

37,1

   За сприянням Южноукраїнського міського центру зайнятості у січні-вересні 2010 року було створено 681 нове робоче місце.      

Дані щодо створення нових робочих місць в усіх сферах економічної діяльності по м. Южноукраїнську по роках (відповідно до інформації наданої Южноукраїнським  міським центром зайнятості):

Кількість створених нових робочих місць

2006

2007

2008

2009

9 місяців

2010

Всього створено нових робочих місць в усіх сферах економічної діяльності

1417

1242

1094

831

681

У галузях економіки на підприємствах та організаціях різних форм власності, включаючи малі підприємства)

308

140

124

232

48

Підприємці - фізичні особи (які вперше у звітному періоді зареєстрували свою діяльність)  та наймані працівники, з якими укладені трудові угоди

1109

1102

970

599

633

 

   Графічне зображення створених нових робочих місць:

 

 

Залучення до підприємницької діяльності все більшої кількості громадян призводить до зниження напруженості на ринку праці, сприяє вирішенню проблеми безробіття.

               За направленням Южноукраїнського міського центру зайнятості пройшли підготовку та навчання для зайняття підприємницькою діяльністю:  у 2006 – 108 осіб;               у 2007 – 125 осіб; у 2008 - 125 осіб, у 2009 році навчання не проводилося, у зв’язку з тим, що фондом загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття не було передбачено кошти на фінансування  витрат на підготовку та навчання для зайняття підприємницькою діяльністю, у 2010 році пройшли  підготовку та навчання для зайняття підприємницькою діяльністю 13 осіб.

 Южноукраїнським міським центром зайнятості з набранням чинності Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» щороку надавалася одноразова допомога безробітним для організації підприємницької діяльності. У 2009 році зазначена одноразова допомога не надавалася у зв’язку з тим, що фондом загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття не було передбачено кошти на фінансування  цих витрат. У 2010 році (з 2-го кварталу) вищевказаним  фондом були виділені такі кошти і протягом травня  - жовтня 2010 року 10 безробітних отримали одноразову допомогу для організації підприємницької діяльності в сумі 86,6 тис.грн.

Дані щодо надання одноразової допомоги безробітним для організації підприємницької діяльності (відповідно до інформації наданої Южноукраїнським  міським центром зайнятості):

Роки

2006

2007

2008

2009

9 місяців

2010

Кількість осіб (безробітних), які отримали одноразову допомогу для організації підприємницької діяльності.

101

121

125

-

10

Сума одноразової допомоги, тис. грн.

317,9

509,8

825,5

-

86,6

     З метою орієнтації безробітних на зайняття підприємницькою діяльністю та самостійну зайнятість, міським центром зайнятості організовуються семінари - навчання, на яких розглядаються питання відкриття підприємницької діяльності, розкривають умови виплати одноразової допомоги по безробіттю на відкриття своєї справи, навчають складати бізнес-плани, також проводяться індивідуальні психодіагностичні консультації з метою вивчення схильностей до підприємницької діяльності.

Дані щодо проведення семінарів (відповідно до інформації наданої Южноукраїнським  міським центром зайнятості):

Роки

2006

2007

2008

2009

9 місяців

2010

Кількість проведених семінарів

26

24

21

-

9

Кількість осіб, які навчались

276

258

226

-

183

 

   На курсах цільового призначення для безробітних з основ організації підприємницької діяльності у поточному році навчалося 13 осіб.

У міському центрі зайнятості сформовано інформаційний куточок майбутнього підприємця, 2 стенди, де можна отримати всю необхідну інформацію щодо самостійної зайнятості.

Відповідно до статистичних даних (експрес випуск за 2009 рік) середньомісячна заробітна плата найманих працівників на малих підприємствах у 2009 році становила 1343,56 грн., що у відсотках до попереднього року складало 107,5%, проте середньомісячна заробітна плата найманих працівників на малих підприємствах залишається на недостатньо високому рівні і значно менша (у 2,3 рази) від середньомісячної заробітної плати по місту.

Для сприяння подальшого розвитку суб’єктів малого підприємництва здійснюється ресурсне забезпечення, їм надаються в оренду приміщення комунальної власності міста, виділяються в оренду земельні ділянки.

Управління житлово-комунального господарства Южноукраїнської міської ради веде та постійно оновлює реєстр нежилих приміщень, що належать до комунальної власності територіальної громади м. Южноукраїнська з метою передачі їх для комерційного використання. Визначення орендарів на вільні приміщення здійснюється на конкурсних засадах.

Дані про передачу комунального майна в оренду під розміщення об’єктів підприємницької діяльності (відповідно до інформації управління житлово-комунального господарства Южноукраїнської міської ради):

Найменування показників

2006

2007

2008

2009

9 місяців 2010

Кількість приміщень,

які передані за рік:

- в оренду

- в суборенду

 

 

164

35

 

 

245

29

 

 

196

18

 

 

198

3

 

 

133

13

Площа приміщень  кв.м., які передані за рік:

- в оренду

- в суборенду

 

9629,54

468,51

 

14684,67

725,9

 

17505,05

607,50

 

18023,6

37,4

 

8465,2

137,86

 

 Дані щодо виділення в оренду земельних ділянок під розміщення об’єктів підприємницької діяльності(відповідно до інформації управління розвитку інфраструктури Южноукраїнської міської ради):

Найменування показника

2006

   2007

2008

2009

9 місяців 2010

Кількість договорів укладених за рік на  оренду земельних ділянок

 

37

 

85

 

84

 

68

 

40

 

Площа земельних ділянок (га)

 

7,288

 

6,450

 

8,0491

 

11,1278

 

2,0503

 

 Важливим для розвитку підприємництва є  впровадження державної регуляторної політики. На виконання заходів Програми, реалізація державної регуляторної політики здійснювалась у напрямку формування сприятливих нормативно - правових умов для розвитку підприємництва, недопущення обмежень, які стримують розвиток підприємницької діяльності, забезпечення дотримання процедур підготовки регуляторних актів та інших заходів.

Розуміючи важливість діалогу влади і бізнесу у процесі прийняття відповідних рішень, які стосуються суб’єктів господарювання, Южноукраїнською міською радою та виконавчими органами Южноукраїнської міської ради вживаються усі необхідні заходи   для виконання Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»: це планування роботи щодо підготовки проектів регуляторних актів, оприлюднення проектів та прийнятих регуляторних актів, підготовка аналізів регуляторного впливу регуляторних актів, проведення відстеження (базового, повторного, періодичного) результативності регуляторних актів. Регуляторні акти Южноукраїнської міської ради приймаються відповідно до Порядку підготовки проектів регуляторних актів Южноукраїнської міської ради, який затверджений  рішенням Южноукраїнської міської ради від 25.10.06 № 69.

Відповідно до рішення виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради від 19.03.04 №135 «Про хід дотримання регуляторних актів органів місцевого самоврядування м. Южноукраїнська» організаційне забезпечення здійснення системи заходів по впровадженню державної регуляторної політики покладено на управління економіки Южноукраїнської міської ради, правове на юридичний відділ виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради.

Проекти регуляторних актів оприлюднюються на сторінках газети Южноукраїнської міської ради «Контакт», в інформаційній системі «АМУ – Діалог» на сторінці міста Южноукраїнськ, на офіційному сайті виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради,  міській бібліотеці № 1 та бібліотеці ПК «Енергетик». Робота по підготовці та прийняттю регуляторних актів планується. Плани діяльності оприлюднюються на сторінках газети Южноукраїнської міської ради «Контакт».

 Всього станом на 01.10.2010 на контролі знаходиться 35 діючих регуляторних актів, з них прийнятих у 2009 році та за 9 місяців 2010 року - 23.

 

з/п

Розробник проекту регуляторного акту

Кількість діючих РА,

які знаходились на контролі,

всього

Кількість  прийнятих РА

у 2009 році  та

за 9 місяців

2010 року

Кількість діючих РА, прийнятих

у 2009 році  та за 9 місяців

2010 року

1.

Управління економіки

 

14

14

11

2.

Управління розвитку інфраструктури

 

8

6

5

3.

Управління розвитку інфраструктури спільно з управлінням економіки

1

1

1

4.

Управління житлово-комунального господарства

11

6

5

5.

Архівний відділ

1

1

1

 

Всього

35

28

23

 

Діючі регуляторні акти Южноукраїнської міської ради та її виконавчих органів щороку переглядаються на їх відповідність принципам державної регуляторної політики та іншим вимогам, передбаченим Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». Для перегляду регуляторних актів  розпорядженням міського голови створюється робоча група, до складу якої включаються суб’єкти господарювання.

 В результаті перегляду регуляторних актів у 2009-2010 роках, станом на 01.10.2010 Южноукраїнською міською радою:

- визнано такими, що втратили чинність 3 рішення Южноукраїнської міської ради;

- переглянуто та прийнято в новій редакції 2 рішення Южноукраїнської міської ради;

- внесено зміни та доповнення до 1 рішення Южноукраїнської міської ради.

            Крім того, 2 рішення Южноукраїнської міської ради включені до плану діяльності з підготовки  проектів регуляторних актів  Южноукраїнської міської ради та її виконавчих органів  на 2010 рік (розробник проекту управління розвитку інфраструктури Южноукраїнської міської ради).

Виконавчим комітетом  Южноукраїнської міської ради визнано таким, що втратило чинність 1 рішення .

 Державну реєстрацію суб’єктів господарювання здійснюють 2 державних реєстратори, робочі місця яких обладнані комп’ютерною технікою, засобами зв’язку.                   В місті спрощено й полегшено реєстраційні процедури. Для проведення реєстраційної процедури, суб’єкту господарювання достатньо у будь-який день тижня, крім вихідних, подати державному реєстратору визначені законом документи та звернутися до нього наступного дня – з метою отримання документів щодо реєстрації (в тому числі довідки про взяття на облік платника податків).

З метою спрощення процедури отримання суб’єктами підприємницької діяльності документів дозвільного характеру та оперативного розгляду заяв, діє дозвільний центр виконавчого комітету Южноукраїнської  міської  ради щодо видачі документів дозвільного характеру, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання документів дозвільного характеру.

 При виконавчому комітеті Южноукраїнської міської ради діє координаційна комісія з питань розвитку підприємництва, до складу якої входять представники контролюючих служб міста, управлінь та відділів Южноукраїнської міської ради, підприємці міста - члени міської організації роботодавців, промисловців та підприємців, Ради підприємців з питань діяльності ринків. 

З метою ефективного використання можливостей малого бізнесу для розвитку економіки міста, відзначення кращих підприємців, які внесли вагомий внесок у розвиток економіки та підприємництва міста,  забезпечення виконання заходів програми розвитку малого підприємництва у місті на 2009- 2010 роки, на засіданні координаційної комісії з питань розвитку підприємництва при виконавчому комітеті Южноукраїнської міської ради щороку розглядається питання щодо визначення кращих підприємців міста для відзначення їх на обласному та міському рівнях з нагоди Дня підприємця.

         Показники стану розвитку підприємництва міста, підсумки виконання заходів Програми розвитку малого підприємництва в м. Южноукраїнську на 2009-2010 роки свідчать про те, що нагальними завданнями у сфері розвитку підприємництва залишаються поліпшення галузевої структури підприємництва у бік розвитку виробничої сфери, збільшення кількості працюючих на одному підприємстві, легалізація найманих працівників, підвищення заробітної плати працівників, створення об’єктів інфраструктури підтримки підприємництва, підвищення рівня активності підприємців у громадському житті міста та налагодження більш тісного співробітництва органів місцевого самоврядування з організаціями підприємців міста тощо.

 Зазначені завдання є перехідними в Програму розвитку малого підприємництва в місті Южноукраїнську на 2011-2012 роки (далі Програма на 2011-2012 роки).

 Основними перешкодами  у розвитку підприємництва, на подолання яких також буде спрямована Програма на 2011-2012 роки, є:

-     недостатній рівень професійних знань підприємців щодо ведення підприємницької діяльності в сучасних умовах;

 Програма спрямована на подолання вищезазначених основних перешкод, які заважають розвитку малого підприємництва в місті Южноукраїнську.

 

 

 

ІІІ.   ГОЛОВНА   МЕТА   ПРОГРАМИ  ТА   ПЕРСПЕКТИВИ   РОЗВИТКУ   ПІДПРИЄМНИЦТВА.  

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ

 

Головною метою Програми є створення на рівні міста сприятливих організаційно-економічних умов для реалізації конституційного права громадян на підприємницьку діяльність, підвищення добробуту мешканців міста шляхом залучення широких верств населення до підприємницької діяльності, збільшення прошарку приватних власників.

Програма є складовою системи заходів соціально-економічного та культурного розвитку міста.

Пріоритетними завданнями Програми є:

-  удосконалення правових, економічних і організаційних умов для стійкого розвитку малого підприємництва з додержанням принципів державної регуляторної політики;

-  забезпечення конструктивного діалогу між органами місцевого самоврядування та суб’єктами господарювання, максимальне поєднання інтересів суб’єктів господарювання з інтересами міста;

- подолання адміністративних бар’єрів на шляху становлення та розвитку малого підприємництва в результаті ефективної роботи дозвільного центру виконавчого комітету Южноукраїнської  міської  ради щодо видачі документів дозвільного характеру, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання документів дозвільного характеру;

-  залучення суб’єктів підприємництва до зменшення рівня безробіття;

- забезпечення продуктивної зайнятості населення за рахунок створення нових робочих місць та самозайнятості населення;

-  зміцнення соціального статусу, підвищення престижу підприємництва;

- підвищення рівня правових та економічних знань підприємців, інформаційна та консультаційна допомога;

- стимулювання розвитку малого підприємництва в пріоритетних напрямках соціально-економічного розвитку міста;

- сприяння залученню інвестицій в економіку міста, в першу чергу, у сферу виробництва.

 Очікувані результати:

Реалізація заходів Програми передбачає:

-  Збереження кількості діючих малих підприємств, а можливо і їх збільшення до 190 підприємств та збільшення суб’єктів підприємницької діяльності – фізичних осіб до 2290 осіб.

- Збільшення обсягів реалізації  товарів (робіт, послуг) наданих суб’єктами малого підприємництва (досягти питомої ваги у загальному випуску –  30%) .

-  Забезпечення щороку податкових надходжень від суб’єктів малого підприємництва  у загальному обсязі надходжень до бюджетів усіх рівнів:

зведений бюджет – 141,0 млн. грн.,

державний бюджет -35,2 млн. грн.,

місцевий бюджет – 105,8 млн. грн.

-   Створення нових робочих місць – 1300.

-   Збільшення кількості зайнятих працівників на малих підприємствах до1550 осіб.

-   Залучення безробітних громадян до зайняття підприємницькою діяльністю.

 

 ЗАХОДИ ПРОГРАМИ ВІДПОВІДНО ДО ПРІОРИТЕТНИХ ЗАВДАНЬ ЗА НАПРЯМКАМИ ПІДТРИМКИ МАЛОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА

Пріоритетні завдання 

Зміст заходу 

Термін виконання

Виконавці  Джерела фінансування  Вартість 
   1.Впорядкування нормативного регулювання підприємницької діяльності          
 1.1  Подальше впровадження державної регуляторної політики у сфері  господарської діяльності. 1.1.1.Планувати роботу з підготовки проектів регуляторних актів (далі РА) на наступний календарний рік.  Раз на рік , до 15 грудня  Управління економіки Южноукраїнської міської ради, управління, відділи Южноукраїнської міської ради та її виконавчого комітету - розробники проектів РА У межах бюджетних коштів, виділених на основну діяльність виконавчих органів ради  У межах кошторису виконавців 

  1.1.2. Дотримуватися єдиного підходу до підготовки проектів РА:

  - готувати проекти РА, які внесені до затвердженого плану діяльності з підготовки проектів РА;

  - проводити якісний та повний аналіз регуляторного впливу (далі АРВ) проектів РА;

  - проводити моніторинг результативності дії РА та, у разі необхідності, їх перегляд;

   - оприлюднювати у засобах масової інформації проекти РА з відповідними АРВ, звіти про відстеження результативності РА та інформацію про здійснення регуляторної діяльності.

2011-2012 роки 

Управління економіки Южноукраїнської

міської ради, управління, відділи Южноукраїнської міської ради та її виконавчого комітету - розробники проектів РА. 
У межах бюджетних коштів, виділених на основну діяльність виконавчих органів ради  У межах кошторису виконавців 
 1.2 Удосконалення роботи  дозвільного центру виконавчого комітету Южноукраїнської  міської  ради щодо видачі документів дозвільного характеру, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання документів дозвільного характеру. 1.2.1.Здійснювати моніторинг дозвільних процедур при видачі документів дозвільного характеру, надавати пропозиції щодо їх подальшої оптимізації в напрямку спрощення.   2011-2012 роки Адміністратор дозвільного центру виконавчого комітету Южноукраїнської  міської  ради щодо видачі документів дозвільного характеру, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання документів  дозвільного характеру  У межах бюджетних коштів, виділених на основну діяльність виконавчих органів ради  У межах кошторису виконавців 
     1.2.2.Оновлювати інформаційний стенд та папки - файли для суб’єктів підприємницької діяльності з питань порядку отримання документів дозвільного характеру.

2011-2012

роки 
 Адміністратор дозвільного центру виконавчого комітету Южноукраїнської  міської  ради щодо видачі документів дозвільного характеру, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання документів  дозвільного характеру. У межах бюджетних коштів, виділених на основну діяльність виконавчих органів ради  У межах кошторису виконавців 
 1.3  Удосконалення нормативно-правової бази, що регулює відносини у сфері підприємництва  1.3.1.Співпрацювати з об’єднаннями підприємців по визначенню проблемних питань, що перешкоджають здійсненню підприємницької діяльності. 2011-2012 роки  Управління економіки Южноукраїнської міської ради  У межах бюджетних коштів, виділених на основну діяльність виконавчих органів ради У межах кошторису виконавців 
 1.4  Удосконалення політики щодо стягнення місцевих податків і зборів  1.4.1. Аналізувати надходження до міського бюджету від сплати місцевих податків і зборів, єдиного податку, орендної плати за використання приміщень, обладнання, земельних ділянок.

Щокварталу протягом 

2011-2012 років 

Управління Южноукраїнської міської ради (економіки,фінансове, житлово-комунального господарства, розвитку інфраструктури), об’єднана державна податкова інспекція у м. Южноукраїнську (за погодженням)

 
 У межах бюджетних коштів, виділених на основну діяльність виконавчих органів ради, місцевих органів виконавчої влади У межах кошторису виконавців 
     1.4.2. Переглядати, по мірі необхідності, ставки місцевих податків і зборів, єдиного податку, орендної плати за використання приміщень, земельних ділянок.

2011-2012

роки 
 Управління Южноукраїнської міської ради (економіки,фінансове,житлово-комунального господарства, розвитку інфраструктури), об’єднана державна податкова інспекція у м. Южноукраїнську (за погодженням).  У межах бюджетних коштів, виділених на основну діяльність виконавчих органів ради, місцевих органів виконавчої влади У межах кошторису виконавців 
 1.5 Забезпечення правового захисту суб’єктів малого підприємництва. 

1.5.1. Забезпечити рівноправність здійснення підприємницької діяльності фізичними особами –підприємцями, підприємствами різних форм власності та організаційно-правових форм.

 

2011-2012

роки 
 Южноукраїнська міська рада та її виконавчі органи.

У межах бюджетних коштів, виділених на основну діяльність виконавчих органів ради

 
 У межах кошторису виконавців
     1.5.2. Не допускати створення фондів, не передбачених чинним  законодавством України, до яких примусово  залучалися б кошти суб’єктів малого підприємництва.

2011-2012

роки 
 Южноукраїнська міська рада та її виконавчі органи  У межах бюджетних коштів, виділених на основну діяльність виконавчих органів ради  У межах кошторису виконавців
   2. Фінансово-кредитна та інвестиційна підтримка          
 2.1 Залучення коштів  міського бюджету для фінансування  заходів Програми розвитку підприємництва 2.1.1. Виділяти кошти з міського бюджету для підтримки малого підприємництва.   Щорічно при затверджені бюджету на наступний рік Южноукраїнська міська рада, управління Южноукраїнської міської ради (фінансове, економіки) Міський бюджет  0,5% річного доходу міського бюджкту
 2.2

Розширення можливостей доступу суб’єктів малого підприємництва

до додаткових фінансових джерел. 
 2.2.1. Підтримувати розвиток мережі банківських та небанківських установ (банки, кредитні спілки, інвестиційні та інноваційні установи тощо). 2011-2012 роки  Южноукраїнська міська рада та її виконавчі органи У межах бюджетних коштів, виділених на основну діяльність виконавчих органів ради У межах кошторису виконавців
     2.2.2. Вести та постійно оновлювати базу даних щодо банківських та небанківських фінансово-кредитних установ та сприяти доступу до інформації для представників малого бізнесу. 2011-2012 роки


Управління економіки Южноукраїнської міської ради.  У межах бюджетних коштів, виділених на основну діяльність виконавчих органів ради  У межах кошторису виконавців
 2.3  Впровадження інвестиційної підтримки, орієнтованої на виробничу та інноваційну сфери.  2.3.1. Підтримувати інвестиційні проекти підприємництва у самостійному формуванні інвестиційних програм, визначенню мети, напрямків і розмірів інвестицій. 2011-2012 роки Южноукраїнська міська рада, виконавчий комітет Юноукраїнської міської ради, управління економіки Южноукраїнської міської ради.  У межах бюджетних коштів, виділених на основну діяльність виконавчих органів ради  У межах кошторису виконавців
 2.4  Сприяння безробітним в організації підприємницької діяльності  2.4.1. Надавати одноразову виплату допомоги по безробіттю для організації безробітними підприємницької діяльності. 2011-2012 роки  Южноукраїнський міський центр зайнятості (за погодженням). Кошти Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття  У межах кошторису виконавців
    2.4.2. Підтримувати роботодавців у створенні додаткових робочих місць шляхом надання дотацій для працевлаштування безробітних за направленням Южноукраїнського міського центру зайнятості. 2011-2012 роки   Южноукраїнський міський центр зайнятості (за погодженням).

Кошти Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття 

У межах кошторису виконавців 
  3. Ресурсне та інформаційне забезпечення, формування інфраструктури підтримки підприємництва          
   Здійснення майнової підтримки суб’єктів підприємницької діяльності. 3.1.1. Формувати та постійно оновлювати реєстр вільних нежитлових приміщень,       обладнання, незавершеного будівництва комунальної власності, забезпечити доступ суб’єктів малого підприємництва до цієї інформації. 2011-2012 роки  

Управління

Южноукраїнської міської ради (житлово-комунального господарства, розвитку інфраструктури). 
У межах бюджетних коштів, виділених на основну діяльність виконавчих органів ради  У межах кошторису виконавців 
   


3.1.2. Передавати суб’єктам малого підприємництва в оренду, в тому числі на умовах довгострокової оренди, у власність, шляхом аукціонів, конкурсів,  незадіяні виробничі площі та приміщення (майно) комунальної власності.  2011-2012 роки    Управління  житлово-комунального господарства Южноукраїнської міської ради. У межах бюджетних коштів, виділених на основну діяльність виконавчих органів ради  У межах кошторису виконавців 
    3.1.3. Надавати консультації суб’єктам малого підприємництва у підготовці документів для прийняття участі у конкурсах з передачі комунального майна в оренду та укладання договорів оренди майна. 2011-2012 роки    

Управління

житлово-комунального господарства Южноукраїнської міської ради.
 У межах бюджетних коштів, виділених на основну діяльність виконавчих органів ради  У межах кошторису виконавців 
    3.1.4. Надавати в оренду суб’єктам малого підприємництва земельні ділянки під розміщення об’єктів підприємницької діяльності.  2011-2012 роки   Южноукраїнська міська рада, управління розвитку інфраструктури Южноукраїнської міської ради.  У межах бюджетних коштів, виділених на основну діяльність виконавчих органів ради  У межах кошторису виконавців 
 3.2  

Підготовка та перепідготовка безробітних, орієнтованих на діяльність у малому бізнесі.

 3.2.1. Проводити семінари з орієнтації на підприємницьку діяльність осіб, які втратили роботу та знаходяться на обліку в Южноукраїнському міському центрі зайнятості. 2011-2012 роки 

Южноукраїнський міський центр зайнятості (за погодженням). 

 

Кошти Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття

 У межах кошторису виконавців
 3.3  Забезпечення інформаційно-консультативної підтримки суб’єктів малого підприємництва. 3.3.1. Інформувати суб’єктів підприємницької діяльності про виставки-ярмарки, конференції, семінари, виставки, конкурси, які будуть проводитись з метою обміну досвідом, використання інноваційних ідей, «ноу-хау», високих технологій. 2011-2012 роки 

Управління економіки Южноукраїнської міської ради. 

 У межах бюджетних коштів, виділених на основну діяльність виконавчих органів ради  У межах кошторису виконавців
     3.3.2. Організовувати проведення нарад, зустрічей, «круглих столів», тощо для суб’єктів підприємницької діяльності з питань започаткування та ведення підприємницької діяльності, роз’яснення  діючого законодавства, інших питань. 2011-2012 роки  

Управління економіки Южноукраїнської міської ради, Южноукраїнський міський центр зайнятості (за погодженням), об’єднана державна податкова інспекція у м. Южноукраїнську (за погодженням). 

У межах бюджетних коштів, виділених на основну діяльність виконавчих органів ради, місцевих органів виконавчої влади

 
У межах кошторису виконавців
 3.4  

Формування інфраструктури підтримки малого підприємництва.

3.4.1. Підтримувати створення та діяльність громадських організацій підприємців та залучати найбільш активних  з них до участі у  виконанні заходів Програми.  2011-2012 роки   Управління економіки Южноукраїнської міської ради

У межах бюджетних коштів, виділених на основну діяльність виконавчих органів ради, місцевих органів виконавчої влади

  
У межах кошторису виконавців 
    3.4.2. Підтримувати створення об’єктів інфраструктури підтримки підприємництва (бізнес-центри, бізнес - інкубатори, фінансово-кредитні установи, інноваційні фонди, інші 2011-2012 роки    Управління економіки Южноукраїнської міської ради  

У межах бюджетних коштів, виділених на основну діяльність виконавчих органів ради, місцевих органів виконавчої влади

 
 У межах кошторису виконавців
   

Популяризація ідей підприємництва

 3.5.1. Організовувати  проведення «Дня підприємця» згідно з затвердженими міським головою заходами, з відзначенням кращих підприємців почесними грамотами, подяками, квітами, цінними подарунками. 2011-2012 роки 

Управління Южноукраїнської міської ради (економіки, молоді, спорту та культури), відділ господарського забезпечення виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради.

 Кошти міського бюджету У межах кошторису витрат
     

3.5.2. Проводити конкурси на визначення кращих об’єктів підприємницької діяльності (прикрашання об’єктів до новорічних свят, оформлення літніх майданчиків, благоустрій прилеглих територій тощо) з відзначенням суб’єктів господарювання цінними подарунками.

2011-2012 роки  

Управління Южноукраїнської міської ради (економіки,фінансове, житлово-комунального господарства, розвитку інфраструктури).

 
 Кошти міського бюджету У межах кошторису витрат
3.6   

Забезпечення соціального захисту найманих працівників

 3.6.1. Здійснювати контроль за укладанням трудових договорів між працівниками і суб’єктами господарювання, які використовують найману працю.  2011-2012 роки   Управління  праці та соціального захисту населення Южноукраїнської міської ради. У межах бюджетних коштів, виділених на основну діяльність виконавчих органів ради  У межах кошторису виконавців 
   4. Цільові проекти          
 4.1 Соціально-економічний розвиток міста, задоволення територіальної громади міста в товарах та послугах.   4.1.1. Підтримувати створення підприємств виробничої сфери (легкої промисловості, по переробці сільгосппродукції, переробці побутових відходів, інше).  2011-2012 роки    Южноукраїнська міська рада, виконавчий комітет Южноукраїнської міської ради, управління економіки Южноукраїнської міської ради.  У межах бюджетних коштів, виділених на основну діяльність виконавчих органів ради  У межах кошторису виконавців 

 

     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Нормативні акти

14.09.2011
Про затвердження комплексного плану-заходів щодо забезпечення беззбитковості та сталого функціонування комунального підприємства «Теплопостачання та водо-каналізаційне господарство» на 2011-2014 роки

14.09.2011
Про затвердження складу комісії з визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам в новій редакції

05.10.2011
Про внесення змін та доповнень до Положення про туристичний збір, затвердженого рішенням Южноукраїнської міської ради від 31.01.2011 № 47 «Про встановлення ставок місцевих податків і зборів та затвердження Положень про місцеві податки і збори»

05.10.2011
Про встановлення мінімальної вартості місячної оренди 1 м2 загальної площі нерухомого майна фізичних осіб у м. Южноукраїнськ

05.10.2011
Про внесення змін та доповнень до Положення про туристичний збір, затвердженого рішенням Южноукраїнської міської ради від 31.01.2011 № 47 «Про встановлення ставок місцевих податків і зборів та затвердження Положень про місцеві податки і збори»

05.10.2011
Про встановлення мінімальної вартості місячної оренди 1 м2 загальної площі нерухомого майна фізичних осіб у м. Южноукраїнськ

Інформація

GISMETEO: Погода по г.Южноукраинск